Kanion,. zima

Jak przygotować się do wyjazdu na stok?

Satysfakcja z uprawiania sportów zimowych to możność ich praktykowania w sposób bezpieczny. Nasza wydolność cielesna ma kluczowy wpływ na poziom bezpieczeństwa. Osoba niezadowalająco przyszykowana do sezonu narciarskiego, tak starsza jak i młodsza wiekiem, stwarza zagrożenie nie wyłącznie dla własnego zdrowia, ale także pośrednio dla pozostałych narciarzy.

wyjazd na deskę i na narty do Włoch
Autor: http://sxc.hu
Źródło: http://sxc.hu
Generalnie jednostki, jakie prowadzą siedzący tryb życia, muszą bezwzględnie zwiększyć poziom aktywności cielesnej już w okresie jesiennym. Jeżeli było to niemożliwym, przynajmniej na około 7-10 dni przed przewidywanym wypadem można wykonać serię intensywnych treningów fizycznych takich jak na przykład bieg „z góry” najodpowiedniej ze stromego stoku, zbieganie po schodkach, podskoki do całkowitego przysiadu, przeskoki jednonóż poprzez przeszkodę (dla przykładu ławeczkę).

W czasie jazdy na nartach, dla bezpieczeństwa, powinniśmy pamiętać o racjonalnym wyborze długości jazdy a także przerw wypoczynkowych. Jeżeli są to zorganizowane wyjazdy na narty wtenczas nie powinno być z tym problemu – zorganizowane wyjazdy na narty ze SlowMania. Warto wiedzieć, iż procesy odnowy najintensywniej następują na początku odpoczynku, toteż lepiej jest zatrzymywać się częściej na krótki okres czasu, niż rzadziej na dłuższą chwilę. Bardzo ważnym kłopotem, towarzyszącym każdej aktywności cielesnej jest odwodnienie, mające nadzwyczaj ogromny wpływ na pułap wydolności fizycznej. Ubytek masy ciała o jedynie 2% z przyczyny odwodnienia, wywołuje obniżenie zdolności wysiłkowych o blisko 20%. Aby zapobiec ujemnym konsekwencjom odwodnienia należy spożywać płyny częstokroć, nim pojawi się uczucie pragnienia. W warunkach ujemnej temperatury bardzo dobrym napitkiem będzie gorąca herbatka z sokiem malinowym. Bez względu na to czy będą to narty we Włoszech – na narty do Włoch czy może w Polsce – istotny będzie właściwy dobór sprzętu.