trening

Motyw do ćwiczeń – pokonaj bariery

Właściwa motywacja do ćwiczeń fizycznych to najistotniejsza sprawa, ażeby ćwiczyć systematycznie i zobaczyć skutki. Zniechęcać może nas wszystko, zacząwszy od braku czasu lub energii po rzeczy stające nam na drodze, tj. plany na ostatnią chwilę albo po prostu brakująca motywacja do treningu.

Te przeszkody mogą utrudniać zrealizowanie porządnego treningu. Oto kilka wskazówek oraz trików na poradzenie sobie z najpopularniejszymi przeszkodami w systematycznym treningu.
trening
Autor: Piotr Drabik
Źródło: http://www.flickr.com

Korzyści wypływające z treningów. Przede wszystkim, przypomnij sobie wszelkie pożytki wypływające z aktywności fizycznej. Tutaj nie idzie tylko o zdrowie albo utratę wagi, chociaż są to nadzwyczaj istotne pożytki. Lista pożytków płynących z ćwiczeń zawiera dobrą zabawę, spędzanie czasu z przyjaciółmi, więcej werwy, zdrowszy sen, poprawę fizycznego jak też psychicznego zdrowia, obniżenie ryzyka chorób zagrażających życiu, lepsze wyobrażenie o samym sobie, podtrzymanie zdrowej wagi , uczucie bycia silniejszym a także bardziej rozciągniętym, poprawę wytrzymałości, a nawet pomoc w wypadkach zaburzeń samopoczucia takich jak depresja albo niepokój. To już powinna być pewna motywacja do treningu, lecz czasami to za mało. Warto przeczytać: zobacz www.

bieganie po plaży
Autor: Jean-François Gornet
Źródło: http://www.flickr.com

Znudzenie treningiem. Rozpowszechniona przeszkoda pośród ludzi, jacy zaczynają ćwiczyć to znużenie. Jeżeli każdego dnia realizujesz ten sam trening, nic dziwnego że zaczyna ci się nudzić. Zamiast trzymać się tej samej formy ćwiczeń, zacznij wymyślać inne fizyczne aktywności których wykonywanie sprawia ci frajdę.

Zapewniamy, że twoja motywacja do treningów będzie większa. Wrzuć własny trening na inny bieg poprzez rozwijanie ćwiczeń i wyrzucanie innych, zaplanuj jeden dzień na tydzień gdy próbujesz czegoś nowego. Poproś przyjaciół oraz rodzinę aby się do ciebie przyłączyli.
Brak czasu to kolejna przeszkoda do przebycia. Spróbuj włączyć ćwiczenia do swego harmonogramu, w taki sposób jakby to było następne spotkanie na liście bądź też wstawaj wcześniej by wykonać ćwiczenia przed pracą. Kiedy nie możesz wcisnąć do kalendarza całej godziny ćwiczeń, spróbuj spożytkować każdy moment na ćwiczenie, np. zaparkuj daleko od sklepu bądź spaceruj dokoła budynku biurowego w czasie przerwy na lunch. Zmiana nawet małych codziennych przyzwyczajeń pomoże ci powrócić na właściwy tor. Czytaj, jeżeli biegasz – książki o bieganiu np. więcej szczegółów. To również motywuje.