kulturystyka

Tworzenie masy mięśniowej przez kulturystę

Osoby, którzy uważają trening za tak samo oczywistą sprawą jak mycie zębów, doskonale wiedzą, że należy nieźle się namęczyć, żeby mieć oczekiwane rezultaty. Szybciej osiągniemy efekt, jeżeli poprosimy o fachową poradę, wolniej i z wieloma błędami, jeżeli będziemy próbować sami. Ale, jeśli w grę wchodzi budowa masy mięśniowej, to trzeba pamiętać o tym jak ważna jest dieta przed i po treningu. Bez odpowiedniej diety nie można zbudować odpowiedniej masy mięśniowej, nie da się też być kulturystą. Nie wystarczy zapisać się na siłownię, trzeba jeszcze właściwie się odżywiać.

trening kulturystyczny
Źródło: pixabay.com

Wiadomo, że są różne specyfiki, które są zabronione i dzięki którym w bardzo krótkim czasie można „napompować” swoje mięsnie do imponujących rozmiarów. Jednak nie prowadzi to do niczego dobrego. Najlepiej sumiennie stosować się do diety, pamiętać o regularnych ćwiczeniach, bo to pozwala na osiągnięcie długoterminowych rezultatów.

Treningi dla osób zaczynających przygodę z ćwiczeniami Każdy kiedyś musiał zacząć, a wiadomo, że początki nigdy nie są proste. Jeśli chcemy zacząć trenować powinniśmy liczyć się z tym, że naprawdę nie będzie najłatwiej. Wiadomo, że trening dla początkujących na przykład taki jak ten: split dla początkujących, jest inny niż dla trenujących z długim stażem. Ale rzeczywistość jest taka, że osoby początkujące będą musiały przyzwyczaić się do regularnego trenowania. Należy również wyszukać właściwe osoby, które będą nas prowadziły. Oczywiście możemy samodzielnie próbować i metodą prób i błędów powoli osiągać swoje upragnione efekty. Jednak obecnie lepiej znaleźć trenera personalnego, który nie tylko ułoży nam plan treningów, ale też pomoże ustalić dietę.

dieta dla trenujących
Autor: Dekcuf
Źródło: http://www.flickr.com

To sprawi, że naprawdę będziemy osiągać wymarzone rezultaty szybciej aniżeli mielibyśmy nad wszystkim pracować samodzielnie. Oczywiście musimy również pamiętać o systematyczności. Jeśli nawet będziemy mieli świetną siłownię pod nosem i rozpisane posiłki, a nie będzie nam się chciało regularnie korzystać z takiego miejsca, to niestety wszystko pozostanie bez zmian – buduj mase diety. Z tego powodu tak ważne jest by nie zapominać o tym, że samo nic się nie zadzieje. Jeśli nie chcemy ćwiczyć, to nie zaczynajmy zawracać głowy sobie i innym. A gdy już postanawiamy coś zmienić, to nie przejmujmy się trudnościami na początku, z każdym następnym treningiem będzie szło coraz lepiej.