Bieganie na dobry dzień

W jaki sposób umiejętnie przygotować się do półmaratonu i maratonu?

Rośnie moda na biegi – tego typu moda jest z pewnością fajna. Przecież pokazanie atutów biegania może zająć dużo chwil. Nierzadko niejako uzależniamy się od codziennego biegania: bądź co bądź duży wysiłek powoduje, że wydzielamy z automatu do swojego organizmu endorfiny.

Letni trening biegania
Autor: Thomas Rousing
Źródło: http://www.flickr.com

Zatem jeśli dostrzeżemy, iż dzięki bieganiu jesteśmy szczęśliwsi, powinniśmy pamiętać, że to całkowicie łatwo wytłumaczalne zjawisko medyczne. Później nawet błogie lenistwo nam nie przeszkodzi, ponieważ w sumie uzależnimy się od częstego biegania. Niby uzależnienie w żadnym wypadku nie jest w porządku, ale w zasadzie lepsze już uzależnienie od biegania, niż od narkotyków bądź napojów alkoholowych. Gdy będziemy często biegać, pewnie po jakimś okresie czasu zapragniemy biegać trochę profesjonalniej.

Co prawda maraton jest interesujący, ale na początku niech zwykłego biegacza interesuje bardziej półmaraton. Jakby nie patrzeć rozkład treningów w półmaratonie – tu – to lepsza opcja, przynajmniej z początku. Pewnie potem nieco bardziej doświadczony biegacz będzie chciał zaliczyć wreszcie maraton, ale na to nadejdzie odpowiedni czas. Trudno nie dostrzec, że bądź co bądź czysty amator, który ma zbyt duże aspiracje, jest w stanie zrobić samemu sobie ogromną krzywdę!

Bieganie dla zdrowia
Autor: Gareth Williams
Źródło: http://www.flickr.com

Przykładowo zawał serca czy nawet zgon na nieszczęście wydarzają się na trasie co niektórych maratonów. To wyraźnie pokazuje, że wpierw trzeba umiejętnie oszacować swoje umiejętności sportowe. Zwiększajmy swoje możliwości, codziennie biegajmy więcej, aż po jakimś okresie czasu nareszcie będziemy bez problemu mieli możliwość biegać na maratonie. Co najważniejsze, ukończymy ten jakże długotrwały bieg. Właśnie tak sprawdzamy własną siłę.

Sporo osób dopytuje się Jak przygotować się do maratonu? – no cóż, trudne zapytanie. Jednak jeżeli ktoś wie, iż najważniejsze jest to by nie robić niczego wbrew własnemu organizmowi, zapewne dorósł do tego by wreszcie wystąpić w maratonie. Są przeróżne plany treningowe. Jednak no przynajmniej na tę chwilę bardzo znaczące jest to, aby codziennie biegać, ale również nie zapominać o pływalni, jeździe na rowerze oraz pozostałych aktywnościom sportowych. I powodzenia na maratonach!