fitness

Funkcjonalny i natężony trening całego ciała – full body workout

Czy spotkałeś się niegdyś z tajemniczym skrótem FBW? FBW to nic innego, jak wzmożony i efektywny trening całego ciała, zwany jako full body workout. W trakcie jednej sesji takiego treningu ćwiczone jest pełne nasze ciało, wszelkie jego części i mięśnie. Trening tego rodzaju jest adresowany do okazałego grona odbiorców, zarówno do osób niezwykle zaawansowanych jak również do osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z ćwiczeniami.

fitness
Autor: Star Fitness
Źródło: Star Fitness
Rezultaty które daje full body workout są naprawdę bardzo spore, w związku z tym trening ten jest współcześnie kochany przez wiele osób. Zdoła być ukierunkowany zarówno na spalanie tłuszczu jak i na masę. Ćwiczenia FBW charakteryzują się wielką dynamiką, oraz także rozmaitością ze względu na zastosowanie różnorodnych ćwiczeń i urządzeń ćwiczebnych, wobec tego na pewno nie można oznajmić, iż jest on nudny.

Monotonia w trakcie ćwiczeń częstokroć zniechęca nas do dalszego trenowania, w związku z tym jeżeli nie lubisz się męczyć i chcesz w trakcie ćwiczeń przyjmować do pracy całe swoje ciało, to trening full body workout prawdopodobnie okaże się dla Ciebie idealny. Dzięki temu treningowi nasze mięśnie ciągle będą napięte, dodatkowo znakomicie działa on na kształtowanie masy mięśniowej. Aby osiągnąć wyraźne efekty warto ćwiczyć około 3 razy w tygodniu. Nie

fitness
Autor: Anders Eriksson
Źródło: http://www.flickr.com

trzeba trenować full body workout codziennie, gdyż taki trening (centrum treningu personalnego dla każdego) zdołałby być za sporym obciążeniem dla naszych mięśni.

Naturalnie potrzebne jest również zorganizowanie sesji treningowych i zaplanowanie ćwiczeń. Jeżeli jesteś osobą początkującą i nie masz w tej domenie zbyt sporego doświadczenia to warto poprosić o pomoc, na przykład trenera osobistego. Możesz dodatkowo poszukać w Internecie informacji, jakie dotyczą treningu tego typu. Warto przede wszystkim dowiedzieć się które typy ćwiczeń wypada robić na wszelką poszczególną partię ciała oraz które ćwiczenia wybrać do FBW, a jakich lepiej wystrzegać się.